Csak egy rajzszög és megtörténik a csoda!
TIPPEK-TRÜKKÖK
2017.02.27. 10:02 I TothGeza78

Csak egy rajzszög és megtörténik a csoda!

El sem hinnénk milyen döbbenetesen hatékony a világ egyik legegyszerűbb hirdetési formája: a fatörzsre vagy villanyoszlopra tűzött vagy ragasztott cetli-hirdetés.

A minap egy kellemes óbudai környéken sétálva egy oszlopra ragasztott lakáshirdetés került a látóterembe. Egy kétszobás panel lakásról volt szó, ami a mai viszonyokhoz képest jó áron „potom” 21,7 millió forintért kellette magát. Rögtön eszembe jutottak a „boldog” békeidők, amikor még papír alapú újságokban és efféle oszlop hirdetéseken lehetett a legjobban túladni kedves lakásunkon. Az ár döbbenetesen magas volt ugyan, de volt még egy dolog, ami elgondolkoztatott. Arrébb sétálva még legalább öt vagy hat másik fán és villanyoszlopon került elém ugyanaz a hirdetés.

Íme, az egyedi fűtésméréssel ellátott panellakások Óbudán


Szerencsére egyébként nem ilyen oszlopon láttam,  mint az alábbi kép, hanem szinte egymagában árválkodott a cetli.

hirdeto-oszlop2.jpg
Nem kell nagy tehetség ahhoz, hogy az ember kitalálja: nem csak magánszemélyek, hanem tehetségesebb ingatlanosok is visszanyúlnak ehhez az „ősrégi eszközhöz”. Sajnos, az árak ma már korántsem ősrégiek, hiszen jóval több, mint 400.000 Ft-os négyzetméter áron szűk két éve még új építésű szinte kacsalábon forgó kül-budai lakóparki lakást is lehetett vásárolni.

A jelenleg legolcsóbb panellakások Óbudán


Most egy szigetelés nélküli, szocreál „betonrettenet” kelleti magát annyiért, amennyiért nemrég egy csoda lakást is lehetett volna kapni, így a hoppon maradt vásárlók akár úgy is érezhetik magukat, mint az alábbi képen a fekete járgány tulajdonosa...

radolt-oszlop2.jpg

No, de kanyarodjunk vissza az eredeti témánkhoz, butaságnak tűnik, de valójában remek ötlet így kínálni egy eladó lakást. Ezzel a faék egyszerűségű módszerrel ugyanis éppen azokat szólítjuk meg, akik gyakran arra járnak, tehát feltehetően arra laknak vagy dolgoznak, azaz éppen azokat találjuk célba az ajánlatunkkal, akik első körben szóba jöhetnek lakásunk reménybeli új tulajdonosaként. Vannak különféle statisztikák egy adott kerület vagy városrész eladásairól, s ebből egyértelmű, hogy a lakások 50-60 százalékát az adott kerületben élők veszik.

Azért persze törekedjünk arra, hogy ne az alábbi képhez hasonló környezetbe kerüljön a hirdetésünk...

cetlik-trafoszekrenyen.JPG

Kicsit nehezíti a helyzetünket, hogy - mint említettük - egyre több ingatlanos próbálkozik hasonló módszerrel értékesíteni az esetleg hónapok óta interneten nem eladható portékáját. Furcsának hat – de épp ezért az ingatlanosok is használják – hogy kézzel írott falragaszt sokszorosítanak, hogy magánszemély hirdetésének tűnjön az adott ajánlat. Ha otthonosan is mozgunk az internetes apróhirdetések világában, akkor se feledjük el, ezt a több évtizedes igen egyszerű, ám sokszor döbbenetesen hatékonyan módszert.

Persze vannak sokan, akik bizalmatlanok az ilyen hirdetésekkel, ugyanakkor ez generációs kérdés is. Az idősebb korosztálynak ritkábban vannak kételyei ezzel kapcsolatban.

 

 

 

Címkék: budapest hirdetés lakás óbuda ingatlanos lakás eladás lakáshirdetés ingatlanhirdetés