Panelban is lehet kellemes a wc-belső
Tippek-trükkök
2017.03.17. 09:48 I MeNa

Panelban is lehet kellemes a wc-belső

Már rengeteg ötlettel álltunk elő arról, hogy miként lehet lakhatóbbá tenni a panelek egyes helyiségeit. Szerencsére mások is agyalnak ezen, úgyhogy olvassátok figyelemmel.

Varga Judit, a juditu.hu elindítója és motorja az otthontérkép.hu-n is meghirdette lakását, amit néhány napja sikeresen eladott. Szép otthonában a mellékhelyiség nagy átalakuláson ment át, ezt mutatta be a minap, tele jó tanácsokkal.

"Ez a mini helyiség már átment pár átalakuláson… Volt itt maradék festékből narancssárga fal, kézzel festett bordűrrel (erről sajnos nincs fotóm), majd szintén maradék festékből nagyon, nagyon, de nagyon szürke fal ugyancsak kézzel festett Audrey Hepburn vászonképpel, és végül lett egy barna-vaníliára csempézett változat, ami csak egy hirtelen fellángolás volt részemről és rettenetesen gyorsan rá is untam, mégis évekig néztem… Kicsit sem passzol abba a stílusba, amit kedvelek.

_collage

Azt tudni kell, hogy a panel wc-k hátsó falát elvileg nem szabad véglegesen beburkolni, hiszen a stranghoz bármikor hozzá kell tudni férni, és nálam még a hideg/meleg vízóra is itt van, amit havonta le kell olvasni. Korábban egy rétegelt lemez volt felfúrva és az azon lévő kis nyitható ajtókon lehetett a vízórákhoz bekukucskálni, de ez elég bénán nézett ki…

Aztán amikor kicsempéztettem (miért is ne, úgyse lesz itt semmi gond alapon), akkor két nyílást hagytak rajta fehér műanyag ajtókkal. Mit ne mondjak, gyönyörűen mutattak a barna csempén, és bár én mindent dokumentálok, sajnos erről sincs fotóm… Arról viszont van, amikor strangcsere címén kibontották a hátsó csempézést! Na pl. ezért sem szabad fixen lezárni, mert ideküldtek két szakit, akik ész nélkül nekiestek a hátfalnak. Azért kávéval és a kedves kis mosolyommal sikerült annyit elérnem náluk, hogy a hátsó részt csak félig bontsák ki, és próbálják így megoldani valahogy azt a fránya strangcserét, ami 30 évente szükséges, hát én pont belecsúsztam ebbe, hurrá, nagyon örültem neki. 

__CSC0046

Ezt a tátongó lyukat két kartonnal borítottam be, és majd másfél évig bámultam, agyalva a megoldáson. Aztán bevillant a saját erkélykorlátos ötletem, így tehát most is a deszkázást tartottam a legkézenfekvőbb dolognak! Na de, az első lépés a fejemben lévő elképzelések alapján egy moodboard elkészítése volt:

Tudtam, hogy a csempét biztosan festeni fogom!  Ehhez mindent leszereltem, és alaposan lesikáltam a felületet.Egy reggeli kávézás alkalmával megálmodtam a színt, és azon nyomban el is mentem kikevertetni a közeli festékboltba. A módszerem és a használt festékek ugyanazok mint a korábbi parkettafestésemnél, a járólapfestésemnél, azzal a különbséggel, hogy most az Empire selyemfényű festékből nem fehéret, hanem szürkét használtam.

Tehát a festést egy réteg Tikkurila Otex alapozóval, majd két réteg Tikkurila Empire fedőfestékkel oldottam meg, mindkettőhöz szivacshengert használtam, és természetesen a fugákat is befestettem. Minden réteg között kivártam a 24 óra száradást! Ez a felújítás nm-enként kb. 2000 Ft-os költség, ha mi magunk festjük! Szerintem megéri, de nem győzöm hangsúlyozni, hogy a festett csempére mindig jobban kell vigyázni, mert sérülékenyebb a felülete. Szóval lehet, hogy pár év múlva újra kell majd festeni. 

__DSC0080

A hátsó falra az Obiban vettem a fenyő deszkákat. Ezeket a jó öreg dekopír fűrészemmel vágtam méretre, úgy, hogy középen szeltem ketté őket, mivel a króm cső mögé másképp nem lehetett volna betornázni azokat. A deszkákat soronként szabtam be és festettem le Obi 2in1-nal (a legolcsóbb és egész jó alapozó és vizes zománc egyben), a befestett darabokat pedig Pattex Super Fix – csavart helyettesítő – szerelési ragasztóval rögzítettem a csempéhez.

__CSC0097

Így BÁRMIKOR le lehet majd szedni őket, és visszaragasztani bármilyen maradandó nyom nélkül.Igen ám, de a vízórákhoz akkor is hozzá kell férni ugyebár! Így az őket takaró két deszkát egyszerűen ragasztás nélkül helyeztem be és ott is marad, amíg én ki nem szedem. A nyomógomb mögött van egy kis lyuk a beillesztéshez szükséges bevágás miatt, itt tudom a két deszkát kibillenteni a helyéről és leolvasni a vízórát.

Szerintem eléggé kulturált lett a végeredmény, pláne az előző állapotokhoz képest" - zárta az eladó panelek esetleges felújításához jól használható beszámolóját Varga Judit. Köszönjük!

__DSC0813

 A fotók forrása: juditu.hu

 

Címkék: felújítás panellakás wc-felújítás panelben eladó panellakás Budapest