Hogyan lehetnek pörgősebb pénzgyárak a szállodák?
tippek-trükkök
2017.02.24. 10:10 I dibig

Hogyan lehetnek pörgősebb pénzgyárak a szállodák?

Nem kell hozzá közgazdasági Nobel-díj, hogy rájöjjünk eme gigászi pénzügyi törvényszerűségre: minél puccosabb egy szálloda, annál költségesebb mind a felépítése, mind az üzemeltetése.

A szállodaiparban azon megy a matek, hogy miképp lehetne maximalizálni a profitot azzal, hogy 0-24 órában a szolgáltatások tömkelegével szolgálják ki a saját szállóvendégeiket, sőt az „utcáról beesőket”.

Olyan jaj de nagyon nincs új a nap alatt: a szállásadáson kívül étkezést, konferenciázást, közösségi eseményeket nyújtanak. Mindezt a hotelekben már sok-sok évtizeddel ezelőtt is igénybe lehetett venni, az új trend, hogy ezeket a kiegészítő szolgáltatásokat egyedivé téve kell kínálni.

Egy szállodának a besorolásának megfelelő szintű, ám jellegtelen étterme nem eléggé csábító. Maga a sztárséf, vagy a különleges gasztronómiai koncepció ösztönzi arra a szállóvendégeket, valamint az azon kívüli ügyfélkört, hogy ott étkezzenek.

baowahcostesno.jpgFotó: Indafotó/Baowah

Vagyis maga a menő étterem a vonzóerő, ami történesen egy szállodában van.

Nagy-Britanniában a szállodaipar az évi 8 és fél milliárd fontos étterembiznisz tortából igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani.

Egy jó étterem járulékos pörgést, így bevételt is generál. A Property Weeknek nyilatkozó Russell Kett, egy szállódaipari tanácsadócég szakembere számolt be arról, hogy a londoni Sohoban vásárolt meg egy szállodalánc egy hotelt és magas presztízsű éttermet kezdett üzemeltetni benne.

„A hotelben pezsgő társasági élet futott fel. A jó konyha egy csomó egyéb lehetőséget vonzott be, mivel az emberek szívesen tartózkodnak ott. Meetingek, kisebb, nagyobb létszámú üzleti megbeszélések helyszíne.”

A hotel-prémium étterem szimbiózisra magyar példát is tudunk: A szigetes Gerendai Károly, aki a fesztiválszervezés mellett a fine dining étkeztetésben is jelentős szakmai sikert ért el az első Michelin-csillagot megszerzett magyar étteremmel, a Ráday utcai Costessel, második, szintén Michelint szerző éttermét, a Costes Downtown-t egy alig két éve nyílt pesti belvárosi hotelben, a Prestige-ben üzemelteti, közel a jobb helyen lévő eladó budapesti lakásokhoz.

baowahcostes.jpgA Costes Downtown konyhájában, hasonlóan, mint a  felső képen. Fotó: Indafotó/Baowah

Végül is ésszerű ez a fajta átalakulás, hogy az alapszolgáltatáson felül is minél több bevételt tudjanak termelni a szállodák. Még az sem kizárt, hogy áttolódik a profit aránya a járulékos szolgáltatások felé, hasonlóan mint például a mobiltelefonszolgáltatóknál, ahol is a klasszikus telefonos beszélgetés, a hangforgalom helyett jóval több bevételt termel az adatforgalom, vagyis amit elnetezgetünk a kütyüjeinken.

Címkék: hotel étterem szálloda fine dining nagy-britannia belvárosi hotel járulékos szolgáltatások