Milliókat nyerhet, ha így hirdeti lakását
tippek-trükkök
2016.11.14. 15:12 I MeNa

Milliókat nyerhet, ha így hirdeti lakását

Milliókat hozhat a konyhára, ha megtervezi és ennek alapján végre is hajtja a feladatokat. Íme néhány aranyszabály.

  1. Tegye tisztába a lakást jogi szempontból!

Ha teheti, fizessen vissza a lakáskölcsönt, vagy ha szükséges és mód van rá, akkor szüntesse meg a haszonélvezeti státuszt (például ügyvéd előtt tett lemondó nyilatkozattal). A tehermentes lakás szinte már alapkövetelmény, ez akár döntő is lehet az eladásnál.

  1. Határozza meg, ki lehet a vevője!

Feltételezésünk szerint Ön jól ismeri saját lakását, annak összes előnyét és hátrányát. Ezek ismeretében kezdjen szűrni, illetve élethelyzeteket meghatározni, amikor éppen ilyen lakás kellhet. Például egy egyetemhez közeli 2 szobás lakást egyértelműen diákok szülei, vagy befektetők fognak megvásárolni. Ha nagy belmagasságú, tágas belvárosi polgári lakásról van szó, nagyobb valószínűséggel jön majd középkorú pár vagy ügyvédi irodának, orvosi rendelőnek alkalmas lakást kereső érdeklődő.

  1. Jelölje meg, milyen csatornán érdemes hirdetni!

A körül írt vevőtípushoz vagy típusokhoz határozza meg a kommunikációs csatornákat és készítsen költség tervet 3-6 hónapra. Az online és a közösségi média legyen túlsúlyban, de a helyi nyomtatott újság is szóba jöhet. A hirdetés elkészítésekor alkalmazza a 4. pontban leírtakat.

  1. Tömör leírás, profi képek!

Szedje össze a lakás fontosabb paramétereit. Fessen valós képet az előnyökről, érzékeltetve a környék sajátosságait. A negatívumot is bemutathatja úgy, hogy ezzel nem árt, inkább az adásvétel javát szolgálja, például: „könnyen átalakítható vagy felújítható ez a két helyiség”. A felvételeket nappal készítse, mindig sarokból fotózzon, hogy érzékeltesse a tereket. Nem kell ellőni az összes felvételt a hirdetésben, de az úgynevezett nyitó kép ütős legyen, hogy tovább kattintsanak. Például egy nem túl díszes, de harmonikus nappali vagy egy hangulatos sarok, esetleg a rendezett kert vonzó lehet.

A teljes hirdetés és a többi kép megtekintéséhez kattints a fotóra!

zsokavar_utca_elado_lakas.jpg

  1. Igyekezzen reális sávba belőni a kínálati árat!

Kiindulópont lehet az éppen piacon lévő azonos paraméterű, környékbeli lakások csoportja. Érdemes megnézni melyiket milyen régen hirdetik. Telefonon „kamuvevőként” bejelentkezhet és lényeges információkhoz juthat. Más forrásokból tudomást szerezhet a környéken történt releváns közelmúltbeli (max. egy éven belül) tranzakciókról. Készítsen ár stratégiát, vagyis jelölje meg azt a sávot, amelyen belül akar maradni egy bizonyos időtáv alatt, annak az elején, közepén, végén. Vegye le a hirdetését a portálokról, ha 2-3 hónapig nincs érdemi visszajelzés, majd néhány hónapos kihagyás után új fotókkal, új átrendezéssel tegye vissza a piacra.  

  1. Készítse fel a lakását!

Végre itt a telefon a vevőjelölttől, hogy megnézné a portékánkat. A rendezett, kitakarított, kiszellőztetett lakás kötelező. Nem kell mindent elpakolni, de a rendezettség vagy egy új lakástextil megragadja a figyelmet. Növeli a vevőjelölt bizalmát, ha mutatunk egy érvényes tulajdoni lapot, kéznél van egy-két friss rezsiszámla, társasháznál a lakóközösség gazdálkodásának kimutatása (egy közgyűlési beszámoló is megteszi). Természetesen az egyértelmű, pontos alaprajz sokat segíthet. Ha netán felújítandó lakást árulunk, mellékelhetünk egy felújítási javaslatot, hozzátéve az esetleges átépítési korlátokat is.

  1. Első látogatás - első benyomások

Számítson arra, hogy a vevőjelöltek általában elég jól tájékozottak és az első látogatáskor inkább a hangulati elemekre összpontosítanak. Persze fontos az ár is, illetve igyekeznek letapogatni, hogy Ön mennyit hajlandó engedni. Elmondhatjuk, hogy a ház indult felújítási pályázaton vagy erre készül - ha tényleg így van, ezzel azt jelezzük, hogy növekedhet az ingatlan értéke. Ha látják a profi felkészültséget (1-6-os pontok maradéktalanul) is és tényleg megfogta őket a lakás, akkor biztos rajta lesz a rövid listájukon és visszajönnek.

 

 

Címkék: tippek-trükkök